De sidste halvanden uges tid falder virkelig under kategorien hektisk. Der er sket rigtig meget herhjemme, så jeg er helt blæst oveni bøtten:-) Jimmy drog, sidste søndag, på kursus på Als, så jeg har ageret alenemor i en lille uges tid. Det ramlede sammen med fastelavnsfest i både vuggestue og børnehave, Daniels sidste dag i
Tag: opskrift
Kartoffelvafler med serranoskinke og parmansan
Siden sidste indlæg har jeg måtte sande, at selvom ugen startede uden sygdom, så kan tingene hurtigt ændre sig. Daniel er nu endnu en gang ramt af en maveinfluenza og har været vågen en meget stor del af natten. Så den står, igen igen, på sofahygge med mindstemanden i dag. (Og så må det i øvrigt gerne
Burritos med kylling
En ny uge er allerede godt i gang – for vores vedkommende uden sygdom, hvilket er skønt efter en uge, hvor begge drenge har været syge på skift. Nu tælles der ned til fastelavn og drengene er gået i planlægningsmode, hvad angår fastelavnskostumet – fortsættelse følger:-D I går, da jeg fik fri fra arbejde, var
Squashboller med græskarkerner
Efter en lang pause fra bloggen er jeg tilbage igen. De sidste dage har jeg tilbragt i sofaen sammen med drengene – influenzaen har ramt os herhjemme – eller den har ramt drengene – på skift. Men nu – efter nogle hårde og søvnløse nætter og jeg ved ikke hvor mange tegnefilm – er de
Boeuf Bourguinon
Så kom kong vinter også forbi vores del af galaksen (sorry – jeg har set alt for meget Lego Star wars den sidste tid) Det sner, fyger og er råkoldt i dag og jeg har mest af alt lyst til at krybe mig under et tæppe på divaen og se en film eller to, men
Små lemoncurd tærter
Der er både fordele og ulemper ved at bo på landet. Fordelene tæller jo som bekendt blandt andet masser af frisk luft, god plads og en dejlig fred og ro. En af ulemperne er, til tider, dårlig internetforbindelse… De sidste dage har vi været plaget af sidstnævnte, og så mærker man virkelig, hvor afhængig man rent faktisk er
Mexicansk tacosuppe
Vejret er gråt, vådt og koldt – Januarvejr er bare rigtig suppevejr:-) Søndag aften havde jeg en ustyrlig trang til suppe, og det passede jo meget godt med, at jeg længe har haft lyst til at prøve kræfter med en mexicansk tacosuppe. Og den bliver helt bestemt et indslag igen herhjemme, den smagte nemlig overraskende godt – fyldt
Tiramisu trøfler med et hint af nutella
Jeg vil starte med at skrive, at jeg ikke er kaffefan – overhovedet – altså medmindre den taler irsk eller dufter af baileys:-) Og jeg har ofte gået en stor bue udenom tiramisu, da jeg har haft en forestilling om, at kaffesmagen var alt for kraftig til mine smagsløg, men det har vist sig, at jeg har
Moussaka med squash og kartofler
Moussaka er en virkelig nem og billig ret at bikse sammen og den smager skønt, særligt akkompagneret med en god salat. Og endnu bedre er det, at retten bare bliver bedre af at stå en dag i køleskabet, så lav endelig en stor portion, så der er til et par dage:-) Hvis retten skal laves helt
Intervalstegt culottesteg
Jeg har lavet culottesteg et utal af gange – det er en af mine yndlings udskæringer -fyldt med saft, kraft og smag – og jeg har efterhånden lavet det på rigtig mange måder. De sidste gange, hvor culottestegen har været “hovedperson” på menuen har jeg benyttet mig af intervalstegning. At intervalstege betyder, at man steger
Gammeldags fastelavnsboller med remonce, chokolade og marmelade
Om man foretrækker creme, syltetøj eller remonce, så er gammeldags fastelavnsboller bare en dejlig spise. Jeg foretrækker dem med sidstnævnte, men i år har jeg dog lavet en lille twist, som har vist sig at opgradere oplevelsen væsentligt:-) Jeg har nemlig valgt, udover remoncen, også at forsyne bollerne med hindbærmarmelade og mørk chokolade, det må
Ananassalat med edamamebønner og kikærter
Efter endnu en nat med alt for lidt søvn (jep, vi har stadig små poder i sengen næsten hver nat) kan dagen i dag, for mit vedkommende, godt betegnes lidt som en øv-dag. Og kigger man ud af vinduet, så bliver humøret ikke meget bedre. Det er koldt, gråt og fyldt med slud. Det med
Twix cookies
I går morges vågnede vi – langt om længe – til et snedækket landskab – det havde vi set frem til længe – men på trods af det hvide lag, var drengene alligevel ikke til at drive ud – måske fordi de er ude til hverdag og trængte til en pause. Så istedet for en
Hvidløgsknuder med parmasan og frisk basilikum
Jeg håber, at I kan holde varmen derude, for det er jo iskoldt i dag – minus 11 grader viste vores termometer i morges, inden vi smuttede ud af døren. Drengene er fuldt udstyret med uld undertøj, strømpebukser, tykke trøjer, fleece og flyverdragter, så satser vi på, at de kan holde varmen på denne smukke
Høns i asparges
Jeg er håbløst bagud med alt, jeg havde planlagt op til jul – ting jeg havde glædet mig rigtig meget til at lave – både alene og sammen med drengene. Vi er slet ikke gået i gang med konfekten eller småkagerne – men der er da heldigvis halvanden uges tid at løbe på endnu;-) I
